زهرا امیر ابراهیمی:همسرم چهره ام را منتاژ کرده




گفتگوی گاردین با زهرا امیر ابراهیمی:
    نامزد سابقم، چهره مرا مونتاژ کرده است


    
    
    
    بدون شک در دو ماهه اخیر فیلم غیر اخلاقی که منتسب به زهرا امیرابراهیمی بازیگر مجموعه نرگس که در آن در نقش زهره بازی کرد، چنان بازتابی داشت که در مدت کمی این کپی CD در کل ایران دست به دست چرخید، آنچه که مشخص است، اینکه «امیر ابراهیمی» در گفتگوی کوتاه خود با خبرگزاری‌های مختلف ایران و یک روزنامه، همه چیز را نفی کرده است و گفته که زن حاضر در آن فیلم او نیست، بلکه دختری شبیه به اوست که نامزد سابقش آن را تهیه و مونتاژ کرده
است... گروه کارشناسی که آن فیلم را دیده‌اند، بر این نظرند که زن حاضر در آن CD غیراخلاقی، امیر ابراهیمی نیست، بلکه شبیه اوست. در روزهای اخیر پس از دستگیری بازیگر مرد آن فیلم در ارمنستان، از او بازجویی‌هایی متعددی شده و البته هر روزه در نشریات ایران، از قول او صحبت‌هایی می‌‌شود که البته با توجه به کارهای پلیسی بعید است که این بازجویی‌ها به بیرون درز پیدا کند...
    این در حالی است که محافل مطبوعاتی در خارج از کشور هم به این مسئله پرداختند و هر روز از قول خود به شایعاتی در این باره اشاره داشتند، شاید به همین خاطر است که «زهرا امیرابراهیمی» با نشریه گاردین به گفتگو پرداخت.
    زهرا امیرابراهیمی با خبرنگار گاردین در مورد فیلمی که جنجال‌برانگیز شده و در میان مردم پخش شده است به گفتگو نشست ترجمه کامل این مطلب را بخوانید.
    «زهرا امیرابراهیمی» یکی از معروفترین هنرپیشه‌های تلویزیونی ایران پس از اینکه فیلم رسوایی برانگیزش به دست پلیس افتاد، در خطر طرد شدن اجتماعی و از دست دادن شغل و شلاق خوردن قرار گرفت. این فیلم درست زمانی در ایران پخش شد که در ایران با فرهنگ فاسد غرب مبارزه می‌‌شود، از اینرو برای مردم ایران، این فیلم هضم نشدنی بود... لذا موجی از ناباوری در میان مردم به همراه داشت... تاثیر نامطلوب این فیلم با توجه به نقش زهرا امیرابراهیمی در سریال‌های تلویزیونی به خصوص آخرین مجموع‌‌اش که سعی در اشاعه و تبلیغ موازین اسلامی و مذهبی را دارند چند برابر شده است.
    یکی از فیلم‌های زبانزد زهرا امیرابراهیمی که اخیرا به صورت سریال در تلویزیون ایران پخش شد «نرگس» نام دارد که نزدیک به 86 درصد مردم ایران جزء بینندگان این مجموعه بودند.
    ماموران پلیس بعد از آگاهی از پخش فیلم رسوایی برانگیز زهرا امیرابراهیمی آنهم درست بعد از پایان رسیدن فیلم نرگس، او را مورد بازجویی قرار داده‌اند و هنوز هم بازجویی‌ها ادامه دارد.
    زهرا امیرابراهیمی 25 ساله در مصاحبه‌ای با گاردین حضور خود را در این فیلم انکار کرده است. او می‌‌گوید این فیلم تقلبی بوده و توسط نامزد سابقش از روی انگیزه سوء وانتقام جویی و با استفاده از تکنیکهای سینمایی و مونتاژ جعل شده است و هدفش خراب کردن شخصیت اجتماعی وی بوده است. او می‌‌گوید: دختری که در این فیلم حضور دارد شخص وی نیست.
    شباهتهایی بین این زن و شخصیتی که من در نرگس بازی کردم وجود دارد. اما می‌‌توان با استفاده از تکنیک‌های سینمایی شخصی را شبیه شخص دیگری کرد. من از این تکنیک‌ها تا حدی اطلاع دارم و می‌‌دانم این اتفاق هم برای خودم افتاد.
کارشناسان معتقدند که انکار زهرا می‌‌تواند برای رهایی او از مجازات کافی باشد. بر طبق قوانین ایران نوارهای ویدئویی باید همراه با مدرکی نظیر اعتراف متهم یا مدارک جانبی دیگر باشد و به دادگاه ارائه شود.
    بر طبق قوانین جزایی رابطه جنسی بین دو نامحرم می‌‌تواند 99 ضربه شلاق مجازات داشته باشد. نامزد وی که تاکنون نامی از او برده نشد و آقای X ذکر شده جزو اهالی پشت صحنه سینماست. و پس از اینکه به ارمنستان فرار کرد به ایران بازگردانده شد و اکنون در بازداشت به سر می‌‌برد.
    او ممکن است به علت تهیه و توزیع فیلم غیراخلاقی به سه سال حبس و شش هزار پوند معادل ده میلیون تومان جریمه محکوم شود.
    او قبول دارد که در این فیلم شرکت داشته اما مدعی است که زهرا خودش پیشنهاد این فیلم را داده و این فیلم در خانه خود این هنرپیشه گرفته شده است و توسط خودش پخش شده است و از سویی دیگر زهرا می‌‌گوید: نامزد سابقش پس از اینکه حدود یک سال پیش رابطه‌اش به علت خیانت وی پایان پذیرفته همان زمان او را مورد تهدید قرار داده و به او گفته که کاری می‌‌کنم تا نتوانی در جامعه سرت را بلند کنی و نتوانی در ایران کار کنی.
    از این رو این فیلم را ساخته و در حددود 100 هزار نسخه کپی کرده و به میان مردم پخش کرده است.
    گفتنی است با توجه به شهرت زهرا امیرابراهیمی و تلاش روزافزون برای پاک کردن مظاهر غربی باعث عکس‌العمل نشان دادن مقامات دولتی شده است.
    سعید مرتضوی دادستان کل تهران دستور رسیدگی مخصوص به این پرونده را داده و برای افرادی که در تولید و توزیع آن نقش داشته‌اند درخواست مجازات اعدام کرده است.
    «امیر ابراهیمی» که از نظر احساسی صدمه خورده است اما شایعات در مورد تلاشش برای خودکشی را نفی می‌‌کند اما او می‌‌گوید که موقعیت شغلی وی در معرض تهدید است و کارفرمایانش او را اخراج خواهند کرد.

    او می‌‌گوید: بر طبق هنجارهای اخلاقی جامعه ایران توزیع اینگونه فیلم‌ها سبب ضربه زدن به فرد است . اگر شما به پرونده بازیگری من نگاهی بیندازید می‌‌بینید که من معمولا در فیلم‌های مذهبی و اخلاقی ایفای نقش کرده‌ام. من و خانواده‌ام تصور می‌‌کردیم که در جامعه‌ای با آگاهی بالا زندگی می‌‌کنیم. اکنون برای ما روشن شده که بیشتر از 90 درصد جامعه این فیلم را جدی گرفته‌ و آنرا دنبال کرده‌اند اگر فرصتی به دست آید آنها به دنبال غیراخلاقیات و موضوعات زشت هستند.
    امیر ابراهیمی در ادامه می‌‌گوید: بعد از اعتراضات فراوانی که از سوی همکاران به من شد، فیلم غیر اخلاقی را دیدم اما واقعیت اینجاست که شخص درون فیلم من نیستم.
    وی افزود: منکر شباهت‌هایی که هنرپیشه فیلم غیر اخلاقی با من دارد نیستم زیرا با استفاده از امکانات گریم می‌‌توان فردی را شبیه دیگری ساخت، ضمنا اطلاعاتی در مورد تکنیک‌های مونتاژ دارم و می‌‌دانم که با استفاده از آن می‌‌توان چهره فرد مورد نظر را خلق کرد.
    وی تاکید کرد: حتی بعد از اینکه از او جدا شدم تهدید کرد بلایی سرم می‌‌آورد که نتوانم سرم را در جامعه بالا بگیرم و حتی جایی در صدا وسیما نداشته باشم. حال فکر می‌‌کنم با این فیلم جعلی تهدید خود را عملی کرده است. بنا به گزارش نویسنده گاردین، فیلم غیراخلاقی منتسب به زهرا امیر ابراهیمی در جامعه ایران به «نرگس 2» معروف شده و بسیاری از خانواده‌های ایرانی بیم آن دارند تا فرزندانشان آنرا مشاهده کنند.
    
    صادقی شاد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد