قلعه نویی:خانه تکانی نه جوان گرایی


قلعه نویى: خانه تکانى نه، جوانگرایى


    
    
    
    دیروز صبح قیافه قلعه نویى شادتر از روزهاى گذشته بود. همه آنهایى که سر تمرین بودند متوجه شدند که خبرهایى هست.
    به نوشته ایران ورزشی او چند لحظه پس از صحبت با روابط عمومى فدراسیون گفت: «حکم سرمربیگرى تیم ملى به من ابلاغ شد براى من دعا کنید! حالا قلعه نویى سرمربى تیم ملى کشورمان شده و از او باید خبرهایى داغ تر از حوزه استقلال خواست.»

    
    امیرخان تبریک مى گویم.
     متشکرم، دعا کنید شرمنده مردم نشوم.
    
    کار سختى را قبول کردید، مى توانید از عهده این هم بر بیایید.
     به امید خدا که مى توانم. البته این را بگویم که کار کردن در تیم ملى خیلى راحت تر از استقلال است. در تیم ملى محدودیت جذب و دعوت از بازیکن ندارى و مى توان در یک پست ۶ یا ۸ بازیکن دعوت کنى، دیگر بحث پول نداریم خوب خرید کنیم نیست، بحث امکانات و منابع مالى حل شده است به غیر از لژیونرها مى توانى درهر پست ۱۶ بازیکن را محک بزنى.
    
    بحث انتخاب دستیاران شما مطرح است، همه منتظر هستند رویکرد شما را در بحث ملى ببینند؟
    طى چند روز آینده همکاران خود را معرفى خواهم کرد. ما زمان زیادى نداریم و نباید وقت را از دست بدهیم.
    
    بحث تداخل استقلال و تیم ملى مطرح است.
     مشکلى پیش نمى آید. باشگاه و فدراسیون هماهنگ کردند.
    
    اسامى مورد نظر را کى اعلام مى کنید؟
     تا اواخر هفته اسامى بازیکنان مد نظر را اعلام خواهم کرد. ابتدا باید همکاران خود را معرفى کرده و سپس با آنها به اجماع برسیم. سپس بازیکنان رادعوت کرده و از هفته آینده استارت بزنیم.
    
    شما به جوانگرایى اعتقاد دارید. آیا در تیم ملى هم مثل استقلال خانه تکانى خواهید کرد؟
     لفظ خانه تکانى بد است اما من به جوان ها اعتقاد دارم و نباید در تیم ملى همه چیز را به یکباره دگرگون کرد. در استقلال من ۳ سال فرصت داشتم، لذا به نتیجه رسیدم اما در تیم ملى شرایط تفاوت دارد. باید ضمن نتیجه گیرى جوانگرایى را هم مد نظر داشت.
    
    چقدر به نقش پیشکسوتان و مطبوعات اهمیت مى دهید؟
    گذشته من نشان داده که حرمت ها را رعایت کرده و بر کسوت احترام مى گذارم، همین طور به نقش مطبوعات اهمیت مى دهم. با تشکیل کمیته پیشکسوتان و کمیته مطبوعات مى توانیم مشکلات را با وفاق و همدلى حل کنیم.
    
    صحبت از حضور موقت و یک ماهه است؟
     بحث کمک به تیم ملى است، حتى اگر یک روز هم باشد باید مثل یک سرباز فکر کرد، من به این مسائل اهمیت نمى دهم. دوست دارم بتوانم براى کشورم مفید باشم.
    
مطلب ارسالی مجله خانواده سبز